Findus partner till Way out West, 2016

Vi är mitt i en grönare tid och trendspaningar tyder på att den gröna trenden är här för att stanna. Men vad innebär den här gröna livsstilen?


Vi blir allt mer medvetna om hur vår livsstil påverkar inte bara oss själva och vår omvärld, utan även de som kommer efter oss. Hur kan vi göra bättre val som påverkar miljön i mindre utsträckning, så att nästkommande generation kan få de bästa förutsättningarna?

Medvetna konsumenter

Som konsumenter vill vi göra medvetna val som påverkar vår hälsa på ett positivt sätt och som får oss att må bra i kropp och själv. Allt fler kallar sig flexitarianer , vilket innebär att man drar ned på köttet och väljer att äta vegetariskt en eller ett par gånger i veckan. Vi söker även efter nya spännande smaker och nya alternativ till våra traditionella rätter.

Hållbarhetsfrågor i fokus

Vi på Findus välkomnar att dagens konsumenter är medvetna och ställer krav. Vi har både arbetat i och med jorden i över sjuttio år och hållbarhet har alltid varit en självklarhet för oss. Det har bland annat gett klimatcertifierade grönsaker av absolut världsklass, marknadens bredaste vegetariska portfölj mot restauranger & storkök och Sveriges mest sålda falafel.

Way out West har sen start jobbat aktivt med frågor kring hållbarhet och klimat. Festivalen har fått ett hållbarhetscertifikat utfärdat och maten som serveras är självklart en viktig del. Vi på Findus är stolta över att under 2016 vara partner till Way out West!


Vi tror på en bra balans på tallriken och på grönare framtid med goda och gröna måltidslösningar – vi ses på Way Out West!

Klicka här för att komma till Way out Wests hemsida:

Way out West 2016