Hur grön är din meny?

Visste du att 6 av 10 vill äta mer vegetariskt. Och att förra året ökade efterfrågan på ekologisk mat med 38 procent. Läs mer om ett grönt sortiment för en grönare meny.

När intresset för hälsa och goda miljöval ökar gör efterfrågan på vegetariska rätter detsamma. Och när allt fler matgäster och uppdragsgivare gör medvetna matval gäller det att kunna leverera. Vi erbjuder marknadens bredaste gröna sortiment för dig som jobbar professionellt med mat. Hos oss hittar du produkterna som ger dig möjlighet att skapa fler vegetariska rätter med större variation. Flera av våra produkter är klimatcertifierade eller ekologiska. 

Ekologiska nyheter

 Här hittar du alla våra ekologiska produkter

Quornfavoriter äntligen glutenfria!

 

Att kunna servera samma rätt till så många som möjligt underlättar i köket. Vi har fått många frågor från kunder om gluteninnehåll i Quornprodukterna och vi kan glädjande meddela att fyra favoriter inom Quornsortimentet är glutenfria.

491 Quorn Filé
492 Quorn Bitar
493 Quorn Färs
10039 Quorn Strimlor

Quorn är ett svampprotein och är en bra proteinkälla på den gröna tallriken. Det har dessutom en hög fiberhalt och låg fetthalt jämfört med t ex kött eller fågel. Dess neutrala smak och kycklinglika konsistens gör det utmärkt att byta ut kött- eller kycklingalternativet på menyn till en av våra Quornprodukter. Inte bara gott… gör även gott för kroppen och miljön! 

 Quorn i grön curry, 100 port

Quorn, bitar (Findus, 492)        10 kg
Vitlök                                           80 g
Chili röd                                       400 g
Rapsolja                                       500 g
Kokosmjölk                                 10 liter
Currypasta grön                          3 dl
Wokgrönsaker(Findus, 3068) 7.5 kg
Ris, okokt                                     8 kg

Tillagning
Tina Quornbitarna. Koka riset. Fräs lök, vitlök och chili i rapsoljan. Tillsätt Quornbitarna och fräs dem i ytterligare ett par minuter. Häll i kokosmjölken, currypastan och wokgrönsakerna. Sjud i ca 5 minuter, smaka av med salt. Rör ner örterna och servera till riset.

Servera tillsammans med en fräsch sallad och färsk lime.